Elektromobilność w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie na tle wielu krajów europejskich. Jednak w wartościach bezwzględnym udział pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in nadal pozostaje na ekstremalnie niskim poziomie. Finalnie w Polsce jeździe nieco ponad 70 000 aut „z wtyczką”.
Zgodnie z danymi analizowanymi przez PSPA i PZPM mamy niespełna 700 szybki ładowarek samochodów elektrycznych DC. Do tego należy doliczyć ponad 1000 standardowych stacji ładowania aut elektrycznych. Zatem polski obraz elektromobilności jawi się jako pole minowe, usiane pułapkami legislacyjnymi i proceduralnymi. Po wtóre Dekarbonizacja czy zeroemisyjnoć floty to również ogromne wyzwanie edukacyjne wobec pracowników (kierowców).
Dekarbonizacja transportu boryka się również z problemem rentowności, z uwagi na różnice cenowe pomiędzy autami konwencjonalnymi a elektrycznymi. Konsumenci nadal muszą dopłacać kilkadziesiąt tysięcy za napęd elektryczny. Po drugie, problemy z półprzewodnikami z pewnością nie sprzyjają osiąganiu celów klimatycznych i kupowaniu pojazdów z coraz niższymi normami emisji spalin EURO.
Podsumowując, w Cartrack Polska dostrzegamy ogromną potrzebę pisania i mówienia o elektromobilności, elektryfikacji floty czy dekarbonizacji. Z tego względu w naszym studio gościliśmy wielu wybitnych praktyków, specjalistów. Przed mikrofonem gościliśmy również reprezentantów organizacji, które zajmują się propagowaniem redukcji emisji CO2 w odniesieniu do sfery transportowej.
Emisja CO2 we flocie – jak wspierać proces dekarbonizacji?
Bezpośrednią formą dekarbonizacji, czyli drastycznej redukcji emisji CO2 we flocie, jest zmiana aut z silnikiem spalinowym na samochody elektryczne. Jednak „przesiadka na elektryki” jest działaniem, które trzeba w sposób kompleksowy zaplanować, przeanalizować oraz wdrożyć.
Zdecydowanie elektromobilność prędzej czy później wkroczy w sposób zdecydowany do Twojego biznesu i floty. Zgodnie z prawem UE, już od 2035 w Europie nie będzie możliwości rejestracji nowego samochodu osobowego z silnikiem konwencjonalnym. Od 2035 z salonu wyjedziemy tylko i wyłącznie nowym autem elektrycznym BEV. To niezbyt odległa perspektywa – zaledwie 3-4 cykle leasingu. Z pewnością już teraz należy projektować działania, które finalnie zmierzają do elektromobilność. Na pewno w tym zakresie warto wsłuchać się w głos rynkowych praktyków i specjalistów:
Kontrola emisji CO2 we flocie.
Na pewno zacznij od pomiarów. Co jeżeli nie masz możliwości określenia norm emisji spalin, poziomu emisji CO2 oraz celu dekarbonizacji? Z pewnością wtedy bardzo trudno będzie zrealizować projekty skoncentrowane na ekologii we flocie. Zatem najlepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w monitoring GPS. Technologia ta pozwala w sposób policzalny określić emisję CO2 oraz w analityczny sposób wspierać Cię w dekarbonizacji samochodów w firmie.
Dekarbonizacja poprzez system GPS.
Po wtóre, kolejnym etapem jest wdrożenie projektów, których celem jest zmiana zachowań i nawyków kierowców. Pamiętaj, że stopniową dekarbonizację można z powodzeniem osiągnąć poprzez program Cartrack ECODRIVING. Program ten pozwala na profilowanie kierowców, a poprzez grywalizację umożliwiają osiąganie ambitnych celów redukcji emisji CO2. Finalnie zwiększenia profilu bezpieczeństwa i redukcji kosztów.
Elektryfikacja floty – elektromobilność w praktyce.
Zakup pojazdów elektrycznych, wraz z dbałością o szkolenia i edukacje kierowców oraz infrastrukturę do ładowania, nie może obejść się bez inwestycji w nowoczesne i skalowalne systemy monitoringu GPS pojazdów. Pamiętaj, że dzięki systemowi GPS auta elektryczne można lepiej utylizować (wykorzystywać), efektywniej nimi zarządzać i w sposób odpowiedni raportować.
Podsumowując, ekologia nie może niwelować potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Podstawowym zadaniem floty jest zapewnienie mobilności i niezawodnego transportu dla specjalisty. Zatem redukcja emisji CO2 nie może stać w sprzeczności z celami biznesowymi floty. Po drugie – należy wspierać wdrożenie i użytkowanie samochodów elektrycznych w firmie w oparciu o sprawdzony i cały czas rozwijany system GPS. Na pewno w zakresie elektromobilności zachęcamy do zapoznania się w wypowiedziami i radami ekspertów:
Flota elektrycznych aut dostawczych InPost. Elektromobilność w biznesie.
Pamiętajmy, że znakomitym przykładem udanego wdrożenia elektryfikacji floty aut dostawczych jest polska firma InPost. Firmie tej udało się przeprowadzić proces analityczno-zakupowy w oparciu o rozbudowane działania zarządcze. Obecnie flota elektrycznych aut dostawczych InPost to ponad 300 samochodów elektrycznych Nissan eNV200 Voltia oraz Mercedes-Benz eSprinter. Dzięki transformacji floty, przesyłki dostarczane są do paczkomatów w sposób zeroemisyjny, a cały proces dostaw ostatniej mili jest bardziej ekologiczny. Cartrack Polska dumnie wspiera działania ekologiczne w zakresie elektomobilności w InPost. Realizujemy to będąc partnerem technologicznym lidera wśród platform dostaw e-commerce w Europie.
System Cartrack Polska umożliwia wspieranie procesów biznesowych oraz optymalne wykorzystanie pojazdów elektrycznych InPost.
Podsumowując, z systemu GPS Cartrack na całym świecie aktywnie korzysta ponad 1 750 000 użytkowników na 24 rynkach. Nasza autorska technologia nadaje się do wspierania realizacji ambitnych projektów z zakresu elektromobilności, dekarbonizacji i elektryfikacji floty. Zatem technologia telemetryczna i monitoring GPS pozwalają w sposób policzalny redukować emisję CO2. Po wtóre pozwala także zarządzać samochodami elektrycznymi i wielowątkowo wspierać menadżerów flot w procesie kontroli norm emisji spalin EURO. Na koniec system Cartrack wspiera policzalną redukcję szkodliwych substancji do atmosfery. Pamiętaj – elektromobilność jest w Twoim zasięgu
Pamiętaj – wypełnij poniższy formularz aby dowiedzieć się więcej o GPS do samochodów elektrycznych w firmie: